Kā veselīgi atbrīvoties no liekajiem kilogramiem?

Pievienoja Aug 28, 2015

Liekie kilogrami uztrauc daudzu sieviešu un vīriešu prātus, bieži vien liekot uzķerties uz dažādiem “brīnumlīdzekļiem” vai pievērsties nežēlīgām trieciendiētām, jo līdz ballītei ir palikušas vien pāris dienas. Taču, lai nenodarītu organismam kaitējumu, kā arī vienkārši neizšķiestu daudz naudas par preparātiem, kas nedod gaidītos rezultātus, iespējams pieturēties pie dažiem vienkāršiem padomiem, kas veselīgi ļaus atbrīvoties no liekajiem kilogramiem.

Viens no svarīgākajiem palīgiem ne tikai, lai zaudētu svaru, bet arī uzlabotu organisma darbspējas, ir ūdens. Vēloties atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, noteikti ir jāpalielina patērētā ūdens patēriņš. Tāpat arī ikdienā cilvēkam būtu jāizdzer apmēram 2 litri ūdens; diemžēl ne vienmēr tas izdodas, taču, ja ir stingra apņemšanās likt pazust tauciņiem uz vēdera vai augšstilbiem, tad ūdens pudele būtu jātur pie rokas visu laiku. Ūdens izvada no organisma toksīnus, tāpat arī uzlabo locītavu darbību un aizsargā iekšējos orgānus; tiek arī uzlabota cirkulācija, kas nepieciešama gremošanas procesiem. Pildot fiziskās aktivitātes, tiek daudz zaudēta daļa ūdens, tāpēc noteikti, lai atjaunotu ūdens daudzumu organismā, pēc treniņiem un citām fiziskām aktivitātēm vienmēr ir jādzer ūdens. Ūdens ir arī viens no vielmaiņas uzlabotājiem, tāpēc ieteicams no rīta uzreiz pēc pamošanās izdzert glāzi remdena ūdens.

Veselīga atbrīvošanās no kilogramiem nozīmē arī veselīgu un sabalansētu uzturu. Lai organismam pietiktu enerģijas un visi iekšējie procesi norisinātos tā, kā tiem būtu jānotiek, ikdienā nepieciešams uzņemt gan ogļhidrātus, gan olbaltumvielas. Tie veicina vielmaiņu, sniedz enerģiju, tāpat arī novērš iespēju rasties dažādām slimībām. Svaru palīdzēs zaudēt tieši saliktie ogļhidrāti, noteikti ir ikdienā jāēd daudz augļi un dārzeņi, jo tie ne tikai arī palielinās šķidrumu organismā (gurķi, arbūzi), bet arī apgādās organismu ar nepieciešamajām uzturvielām. Ir jāizvairās no taukvielām, kā arī sāls pārmērīga patēriņa. Lai uzlabotu organisma vielmaiņu, noteikti dažas reizes mēnesī ir jāietur atslodzes diena. Tas nozīmē, ka jāuzņem tikai šķidrums, kā arī var lietot nedaudz augļus, bet no “smagās” pārtikas ir jāatsakās.

Atbrīvoties no kilogramiem nesanāks, ja netiks veiktas arī fiziskās aktivitātes. Ja ir zināmas problēmzonas, kur ir visvairāk lieko tauku, tad jāpilda attiecīgi vingrinājumi. Tos var veikt arī mājās, taču labāk ir vismaz no sākuma kaut reizi aiziet pie profesionāla trenera, kas dos padomu par labākajiem vingrojumiem. Tauku sadedzināšanai noteikti palīdz skriešana – vislabāk no rītiem; vakaros ieteicama ir gara pastaiga. Vasaras sezonā noteikti ir jāizmanto iespēja doties peldēties, jo ūdens palīdz atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, ne tikai lietojot to iekšķīgi.

Svaru palīdzēs zaudēt kaloriju skaitīšana. Lai gan tas, protams, ir sākumā diezgan piņķerīgs process, taču tas noteikti ātri vien palīdzēs sasniegt vēlamo rezultātu. Tāpat arī tagad uz gandrīz visiem pārtikas produktiem iespējams redzēt, cik daudz kalorijas satur 100g produkta – līdz ar to daļa darba jau ir izdarīta, atliek tikai aprēķināt, cik daudz tiek apēsts. Lai visi kaloriju aprēķini nesajuktu, vislabāk ir izveidot īpašu pierakstu kladīti, kur veikt atzīmes par patērētajām kalorijām. Viens no trikiem, kas palīdzēs tikt vaļā no liekajiem kilogramiem, ir mazākas porcijas, turklāt biežāka ēšana. Pat ja 3 lielu ēdienreižu vietā ēdot 6 mazākas porcijas tiks patērēts tāds pats daudzums kaloriju, tomēr vielmaiņa darbosies labāk un neuzkrās enerģijas rezerves, kas pārveidojas par taukiem. Tāpat svarīga ir pievēršanās ēdienam – koncentrēšanās uz to nevis TV skatīšanās vai arī grāmatas lasīšana, ātrāk radīs sāta sajūtu un nebūs vajadzības doties pēc papildporcijas.