Kā atjaunot spēkus pēc slimošanas ar gripu

Pievienoja Mar 29, 2016

Cīņā pret vīrusiem mūsu organisms iztērē lielu daudzumu imūnās sistēmas šūnu, tāpēc, ja mēs neatjaunosim savas organisma aizsardzības spējas, tad jebkura infekcija varēs izraisīt nopietnus sarežģījumus. Kā lai atkal nesaslimst?

Daudzi cilvēki pēc gripas jūt vājumu, apetītes trūkumu. Tas, viss ir vīrusu uzbrukuma rezultāts, pēc kura imūnā sistēma pilnībā ir novājināta. Pat pēc slimības simptomu izzušanas organismam ir vajadzīgas aptuveni divas nedēļas, lai atjaunotu spēkus.
Visu šo laiku mediķi iesaka ievērot gultas režīmu, bet reti kurš, no mums izmanto slimības lapu un jau pēc 7 – 10 dienām mēs dodamies uz darbu. Mūsu organismam šajā laikā ir jātiek galā ar papildus slodzi un stresu un tāpēc, mediķi iesaka, šajā laikā ļoti uzmanīgi izturēties pret savu organismu.

Kā atjaunot savus spēkus pēc slimošanas ar gripu?

Vājums, galvas reibšana, bālums un sausa āda, nagu un matu lūšana var būt saistīta ar vitamīnu trūkumu (vispirms jau A,C un B grupas) un mikroelementu trūkumu. Šādos gadījumos var līdzēt vitamīnu – minerālvielu kompleksi, kurus obligāti ir jālieto ārstu uzraudzībā.

Ēdienkartē ir vēlams iekļaut produktus, kuri satur lielāku daudzumu olbaltumvielu: liesas zivis, liesu gaļu, sēnes, pākšaugus, riekstus, ikrus.

Vieni no labākajiem, vitamīnu piegādātājiem organismam, ir izdīgušu graudu un sēklu asni – kviešu, burkānu, kāpostu, lucernu, linu, sezama, salātu, timiāna, rudzu, sojas, zirņu, saulespuķu, ķirbju, lēcu un sinepju. Izdiedzēt tos var tādā veidā: nelielā ūdens daudzumā iemērcam sēklas, tiklīdz kā parādās asni, tā tos drīkst lietot uzturā. Piemēram, no tiem var pagatavot dažādus salātus vai arī pievienot klāt jau pagatavotiem salātiem.

B grupas vitamīnu avots ir pilngraudu putras – griķu, miežu, auzu, grūbu, neattīrītu rīsu, kā arī pilngraudu maize. Konditorejas izstrādājumus, maizi no augstākā labuma miltiem, dažādus makaronu izstrādājumus, šajā laikā periodā, labāk no ēdienkartes izslēgt.

Dzelzs un litija trūkums organismā var pazemināt imūno asins šūnu veidošanos, selēna un magnija trūkums pazemina antivielu veidošanos.

Liela loma organisma atjaunošanās spējām, pēc slimošanas ir atvēlēta jodam, jo jods manāmi iedarbojas uz vispārējo fizisko un psihisko cilvēka veselību un uz šūnu veidošanos. Jods piedalās gandrīz visu vielmaiņas procesu regulēšanā, nervu un sirds – asinsvadu sistēmas darbībā, tāpēc ļoti svarīgi, pēc slimošanas ar gripu, uzturā lietot jūras kāpostus un citus jūras produktus.

Pēc pārciestās infekcijas slimības organismam ir nepieciešami fermenti. Tie ir vajadzīgi visu dzīvībai svarīgo funkciju uzturēšanai, sākot jau ar gremošanas sistēmu , nervu vai imūno impulsu raidīšanai, jebkuras reakcijas paātrināšanai vai palēnināšanai. Lūk, tāpēc, ir ļoti svarīgi katrā ēšanas reizē uzņemt dabīgos fermentus.

Fermentus satur svaigie dārzeņi, zaļumi, augļi, asni, bet visvairāk tos satur skābpiena produkti – kefīrs, paniņas, rūgušpiens, dabīgais mājas jogurts, kā arī skābētie produkti – kāposti, āboli, bietes, gurķi, tomāti, plūmes, arbūzi, burkāni.

Lai nodrošinātu organismu ar dabīgajiem fermentiem, ir nepieciešams dienas laikā izdzert ne mazāk par divām glāzēm kefīra vai cita skābpiena produkta. Jogurtu vislabāk pagatavot pašiem, jo veikalā pirktais jogurts praktiski nesatur vērtīgās vielas. Atveseļošanās periodā ir ieteicams dienas laikā izdzert divas glāzes svaigi spiestas augļu – dārzeņu sulas.

Pie gaļas un zivju ēdieniem, kā piedevas var pasniegt skābētus dārzeņus , bet bērniem – zaļumus, svaigus dārzeņus un kefīru.

Produktu saraksts, kurus būtu jāiekļauj savā ēdienkartē pēc slimošanas ar gripu:

  • visi pākšaugi – soja, pupas, zirņi, lēcas, zaļie zirnīši;
  • rieksti, sēklas, linu sēklas, sezams;
  • dzīvnieku aknas, mājputnu gaļa, zivis;
  • vistu un paipalu olu dzeltenumi
  • kakao pulveris;
  • jūras kāposti;
  • skābpiena produkti;
  • svaigi spiestas sulas;
  • dzērvenes, brūklenes, ingvers.